Sebuah Lagi Blog Ilham Asrol Mania

Sunday 5 January 2014

Cubaan Kedua Guna Frosting

Kali pertama aku pakai icing buat kek pelangi. Cream Cheese Frosting. Agak hambar tapi boleh tahan. Sebab tangan kaku lagi, lepas tu peralatan tak mencukupi. Hasilnya..


See.. Takda la lawa pun.. Berkedut-kedut. Pastu manik-manik pun main tabur je. Lepas tu, ada orang nak tempah kek aku. Nak lawa-lawa katanya. Ni pun kali pertama kut aku buat. Hahaha.. Takpe, aku berbisnes bukan berkenaan duit semata-mata. Rezeki nak masuk, aku terima la. Bila lagi aku nak belajar main ngan frosting ni kan.

Aku pun siap la beli peralatan nak buat bunga dan corak pada kek. Aku tukar resepi frosting sebab isau Cheese Cream terlalu heavy. Patutnya aku tanya dulu customer aku tu nak Cheese Cream or Butter Cream. Sebab aku terlalu teruja nak guna Butter Cream kut. Hasilnya,


Tadaa.. Ok tak? Hahaha...

0 comments:

Post a Comment